INFORMATII UTILE - LEGISLATIE

Casele de marcat cu jurnal electronic 2018: Amânarea obligației introducerii lor de către firme

Guvernul va amâna obligația firmelor din România de a-și instala case de marcar cu jurnal electronic, în anul 2018, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență publicat vineri seara de Ministerul Finanțelor Publice (MFP).

Ministerul vrea să amâne cu 3 luni termenele actuale de intrare în vigoare a obligației firmelor de a-și lua case de maract cu jurnal electronic.

MFP spune că în prezent  casele de marcat cu jurnal electronic nu  sunt disponibile pe piață și se înregistrează un decalaj de aproximativ 3 luni față de calendarul prevăzut de lege pentru implementarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.

Din acest motiv, firmele care au obligația să se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic la termenele prevăzute acum de lege „riscă sancțiuni drastice pentru nerespectarea obligației, fără ca fapta să le fie imputabilă”, mai spune ministerul.

De aceea, propunerea de ordonanță de urgență prevede amânarea termenelor obligațiilor de introducere a noilor case de marcat astfel:

până la 1 septembrie 2018 (în loc de 1 iunie 2018), în cazul operatorilor economici care au calitatea de contribuabili mari sau mijlocii,
până la 1 noiembrie 2018 (în loc de 1 august) în cazul operatorilor economici care au calitatea de contribuabili mici.
Până la noile termene, firmele care nu au reușit să se doteze cu noile aparate de marcat vor putea utiliza aparatele pe care le au deja în dotare, sau vor putea chiar să-și cumpere aparate vechi dacă este cazul, fără să li se aplice sancțiunile în această  perioadă, mai spune Ministerul Finanțelor în nota de fundamentare.

După expirarea acestor intervale, sancțiunile pentru cei care nu au trecut la marcat cu jurnal electronic, prevăzute de ordonanța de urgență 28/1999,  vor putea fi aplicate doar pentru faptele săvârșite începând  cu data de 1 septembrie 2018 – pentru firme mijlocii și mari,  respectiv 1 noiembrie 2018, pentru contribuabilii mici.

De asemenea, și distribuitorii de case de marcat vor beneficia de o prelungire cu 3 luni a avizelor și autorizațiilor privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă jurnal (vechile case de marcat ). În cazul acestor companii, termenul se prelungește de la 31 iulie la 31 octombrie 2018.

Calendarul înlocuirii caselor de marcat cu jurnal tipărit cu case de marcat cu jurnal electronic își păstrează termenele-limită stabilite de Guvern, însă sancțiunile usturătoare ce vor putea fi aplicate firmelor pentru că nu-și schimbă aparatele vor fi amânate câteva luni prin ordonanță de urgență. Firmele mari și cele mijlocii trebuie să-și înlocuiască aparatele până la 1 iunie 2018, iar companiile mici – până la 1 august 2018, însă încă nu există distribuitori pentru casele noi de marcat.

Este vorba de un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului ce prevede amânarea aplicării sancțiunilor pentru companiile ce nu respectă calendarul înlocuirii caselor de marcat. Documentul este în dezbatere publică de vineri seară, pe site-ul Ministerului Finanțelor, și, pentru a se aplica, trebuie adoptat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial.

CE INSEAMNA CONTRACT SERVICE CASE MARCAT:

Service, asistenta tehnica, suport tehnic, prestari de servicii.

Executantul va presta servicii corespunzatoare tipului de abonament si service constand in asistenta tehnica, revizii tehnice si reparații cu personal specializat in domeniu, in conditiile prevazute de lege si stabilite prin prezentul contract, in scopul asigurarii unei functionari normale a aparatelor de marcat electronice fiscale pe care beneficiarul le utilizeaza.
Activitatea de service consta in interventii cu personal specializat ce se desfasoara de regula la sediul Executantului iar atunci cand este posibil la locatiile Beneficiarului unde sunt instalate casele de marcat conform anexa D.
Cand interventiile presupun operatiuni complexe, cat si in cazul reviziilor tehnice, aceastea se vor desfasura numai la sediul Executantului, Beneficiarul suportand costurile transportului echipamentului fiscal.
Echipamentul va fi predat reprezentantilor executantului pe baza unui proces-verbal de predare primire, semnat de beneficiar, care va arata starea echipamentului si pe cat posibil cauzele defectiunii. Nesemnarea procesului-verbal din culpa beneficiarului, absolva executantul de orice raspundere pentru deteriorari ulterioare ale echipamentului pe timpul transportului.
0rice interventie a executantului la echipamente, va fi precedata de o solicitare a beneficiarului prin telefon la nr. 0757 526 644 sau mail: simal.solution@gmail.com
Executantul se obliga sa repuna in functiune echipamentele defecte in termen de 72 de ore de la
solicitarea scrisa a beneficiarului.
Beneficiarul se obliga sa semnaleze imediat orice functionare anormala chiar temporara a echipamentelor.

Interventii obligatorii si gratuite:
l.Executantul va efectua prompt si gratuit orice interventie asupra caselor de marcat la cererea
organelor de control, conform legislatiei in vigoare.

1. Pentru abonamentul de tip BASE:
a) asistenta tehnica de specialitate prin intermediul serviciului de tip Call Center si inregistrarea datelor de indentificare ale Beneficiarului in baza de date a Executantului.

2.Pentru abonamentul de tip STANDARD – ce include 1 deplasare / la 3 luni in intervalul orar
9:00-17:00 de L-V:
a) asistenta tehnica de specialitate prin intermediul serviciului de tip Call Center si inregistrarea
datelor de indentificare ale Beneficiarului in baza de date a Executantului
b) citirea memoriei fiscale pentru fiecare sfarsit de luna in intervalul 1-15 ale lunii urmatoare(se stabileste data exacta impreuna cu beneficiarul).
c) instruirea personalului utilizator de AMEF in vederea introducerii de articole si schimbari de preturi si reinstruirea acestuia, la sediul S.C. SIMAL SOLUTION S.R.L. nu mai mult de 2 ori si in limita intervalului de 1 ora.
d) aprovizionarea cu consumabile la punctul de lucru al beneficiarului odata cu citirea memoriei
fiscale – aprovizionare cu consumabile la tarif redus ori de cate ori este solicitat;
e) verificare/intretinere A.M.E.F. (curatat imprimanta termica, verificare sursa de alimentare, verificare bateria interna, curatat taste, placa tastatura) la deplasarea inclusa, atunci cand este cazul;
f) reprogramare in caz de pierdere a datelor initiale, la sediul S.C. SIMAL SOLUTION S.R.L., dar nu mai mult de 3 ori.
Cu ocazia deplasarilor, tehnicienii acreditati vegheaza si asigura consultanta Beneficiarului cu
privire la utilizarea in conditii de legalitate a A.M.E.F. (corectitudine TVA, software utilizat, tip hartie utilizata).

Revizia tehnica  revizia consta in totalitatea operatiilor de demontare, curatire, ungere, verificare, reglare, masurare, asamblare a echipamentelor, in scopul prevenirii eventualelor defectiuni.

Reparatie  reparatia reprezinta interventia asupra unui echipament ce presupune inlocuirea unei piese componente sau subansamblu pentru readucerea echipamentului la parametrii normali de functionare.

Intretinere  intretinerea echipamentelor cuprinde asistenta si suport tehnic precum si orice reparatie, revizie, interventie efectuata in scopul asigurarii unei functionari normale a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Contractul de service este obligatoriu conform

art.102 alineat 8 si 9 din HG479/2003 completata cu HG804/2017

(8) Distribuitorii autorizaţi sau unităţile acreditate din reţeaua acestora au obligaţia să anexeze la cartea de intervenţii o copie a contractului de service pentru aparatul în cauză, pentru perioada de garanţie sau pentru perioada de postgaranţie, după caz.

(9) În situaţia în care la punctul de lucru al utilizatorului funcţionează aparate de marcat electronice fiscale de acelaşi tip, iar service-ul este asigurat de acelaşi distribuitor sau unitate acreditată a acestuia, contractul de service prevăzut la alin. (8) se anexează la o singură carte de intervenţii”.

Destinatia casei de marcat fiscale este Iimpede si rezulta din primul articol al OUG 28/1999:

 

“Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sii utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. ”
• Trebuie sa fii operator economic. Este operator economic orice persoana care desfasoara o activitate economica (deci si PFA, I.Ind, I.fam, cabinetele medicale, ete.),
• Incasarile trebuie sa fie in numerar sau utilizarea cardurilor de credit/debit(plata cu cardul) sau a substitutelor de numerar (tichete de masa, cadou, vouchere, etc.). În raport de utilizare a platilor cu cardul, observam ca nu se distinge intre plata cu cardul prin POS (aparatele speciale din cadrul magazinelor) sau plata prin sistemele de plata on-line in care se furnizeaza anumite informatii inscrise pe card. Nu intra in aceste situatii platile efectuate prin serviciile on-line banking ale bancilor intrucat … nu se utilizeaza cardul.
• Trebuie sa livrezi bunuri sau sa prestezi servicii (nu exista o limitare de bunuri sau o anumita sfera a prestarii serviciilor).
• Trebuie sa ai clienti care intra in sfera populatiei. Asadar, va trebui sa limitam sfera obligativitatii la acele livrari de bunuri si prestari de servicii a caror beneficiari directi sunt cei care fac parte din sfera populatiei. Cum populatia este alcatuita doar din persoane fizice, casele de marcat devin obligatorii cand vindem sau prestam servicii catre persoane fizice.

x

SimalSolution.ro utilizează fişiere cookie pentru personalizarea și îmbunătățirea experienței de navigare și pentru furnizarea de informații și servicii personalizate. Prin accesarea butonului ”Sunt de acord”, ne oferiți acceptul dvs. pentru ca SimalSolution.ro să utilizeze cookie-urile în scopurile menționate în

Sunt de acord Politica de confidentialitate